Familien Roed
Frankrig 2017
Lidt om familien

Vi er 2 voksne og 4 børn i vores "lille" familie. Far - Jens 41 år - er behandler på redningshelikopter FAE i Karup.
Mor - Bettina 41 år - arbejder som salgskoordinator i en produktionsvirksomhed med export af medicin køl-og fryseskabe.Tvillingepigerne - Natascha & Michelle - var de første, som kom til verdenen. Lidt af en overraskelse at vi ventede tvillinger, da vi ikke har tvillinger i familien. At der var 2, blev opdaget allerede ved den første scanning, og vi tog nyheden med et kæmpe smil. De blev født ved et planlagt kejsersnit - da de lå forkert - 11 dage før termin. Det var en udfordring at få tvillinger, men et positivt sind synes vi selv, har gjort at vi kom igennem i de første år - som kræver en del - uden problemer.

Vi havde ikke "nok" i 2 børn  og ville gerne have at afstanden til den næste ikke skulle være for stor. Pigerne var derfor kun godt 2 år, da Alexander kom til verden og det var igen en udfordring, da vi nu havde 3 blebørn. Helt afskrækket blev vi dog ikke og Victor blev født, da Alexander var godt 2,5 år. Alexander og Victor er født på normal vis og har også været nemme babyer. Victor er "rosinen i pølseenden" - og det er perfekt med 2 piger og 2 drenge.

Familien elsker campinglivet og startede med at købe en camplet i foråret 2003, men det blev efterhånden lidt trængt med 2 voksne og 4 børn, så i august 2006 skiftede vi om til en campingvogn - Eiffeland 460 TK fra 1997. Ikke nogen stor vogn, men en fin begyndervogn, som vi har været rigtig glade for. På vores sommerferietur 2008 kunne vi dog godt se, at det var ved at være sidste udkald mht at kunne sove i vognen alle sammen. Overvejelsen til en ny vogn var startet og i august 2008 faldt vi så for og købte en Bürstner Ventana 530 TK fra 2000 hos NH Camping i Nr. Hostrup, hvor vi også havde købt vores Eiffeland.

Nu skriver vi så 2011 og vores Bürstner er skiftet ud med en Camplet Concorde fra 2009. Vi havde længe tænkt tanken om at campingvognen måske skulle sælges, da vi stort set ikke brugte den andet end i vores sommerferie. En juni-dag 2011 var der ikke langt fra tanke til handling - NH Camping blev kontaktet og et par dage efter havde vi en camplet i indkørslen i stedet for. Pigerne sover alligevel i et telt ved siden af så sovepladser er ikke noget problem og vi har også mulighed for at købe en gæstekabine til campletten, så vi har 6 sovepladser i "vognen".

Efter en ufrivillig pause med at skrive her på hjemmesiden skriver vi nu 2017 og der er sket lidt siden 2011. Vores camplet blev solgt i foråret 2013 og nu har vi bare et stort Outwell telt - Hartford L - som vi fandt billigt på Gul&Gratis. Vi ville gerne tilbage til basic camping, og vi synes det er super hyggeligt med telt.

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk

Fed hjemmeside

...
20.01 | 10:41

Dejlig beretning fra jeres ferie, den har givet os lyst til at besøge Annecy på vejen til Provence i år.

15.03 | 19:26

En dejlig tur og en dejlig rejseberetning. Det må være herligt med så stor en familie, der lader til at trives og være glade for hinanden.