Mallorca - Oktober 2008

Ankomst Alcudia lørdag d. 4. oktober

I anledning af Jens' forældres 30 års bryllupsdag havde de inviteret os og Jens' lillebror Niels og kærsten Lene på en all-inclusive tur til Mallorca.
DÉT kunne vi jo ikke sige nej til  - og vi glædede os alle til at komme på en chartertur sydpå, mens det var koldt efterår i Danmark.
Lørdag d. 4. oktober ankom vi alle MEGET tidligt til Billund lufthavn, da vi skulle flyve kl. 6.30. ALDRIG har vi da set så mange mennesker i Billund lufthavn på det tidspunkt af døgnet. Det viste sig at bagagebåndene ikke kørte helt optimalt, hvilket skabte temmelig lang kø ved check-in skrankerne. Lis - Jens' mor - havde smurt ostemadder til os alle, som det var meningen vi skulle nå at nyde inden vi gik ombord, men de blev slugt i en vældig fart, da flyet havde planmæssig afgang og vi havde brugt så lang tid på at stå i kø for at checke ind.
Ombord kom vi og flyveturen gik rigtig fint. Det var Victors første flyvetur, men ingen problemer der. Utroligt venligt kabinepersonale og det hjalp absolut at alle børn først fik udleveret  deres mad. Efter lidt mere end 3 timers flyvetur landede vi i Palma og skulle derefter køre en time i bus til destinationen som var Alcudia. Det blev en rolig bustur, da alle unger faldt i søvn . Vi ankom til vores hotel "Alcudia Garden", fik bagagen "smidt" på værelserne, fandt shortsene frem og gik i baren for at nyde en dejlig kold øl og ungerne en slush-ice. Kort efter kunne vi sætte os til frokostbordet, som var en buffet med et rigtg fint udvalg. Der var i hvert fald MASSER af mad og da vi havde all-inclusive kunne vi tage for os lige så tosset vi ville. Ungerne syntes det var vildt fedt! Efter frokosten gik vi en tur ned til stranden, som kun lå 5 min. gang fra vores hotel.
Kjeld og ungerne "tester" vandet :o)

Stranden var rigig, rigtig fin. Perfekt til børn da man skulle temmelig langt ud før det blev dybt. Masser af sand og ingen sten.
Victor kan slet ikke få nok af det dejlige vand.

Søndag d. 5. oktober

Selv om vores ferieperiode lå i uge 41 og sæsonen var ved at være slut, havde hotellet stadig temmelig mange aktiviteter for børn og underholdning hver aften. Vores formiddag nød vi på hotellets terrasse ved poolen, hvor ungerne kunne få lavet en tatovering og være med i en "skyde"-konkurrence.

Seje fyre.

"Skyde"-konkurrencen gik ud på at skyde flest ænder ned. Ungerne skød med et lille gevær med plasticpinde som amunition og det endte  faktisk med at Michelle vandt konkurrencen . Vældig sjovt at se Victor i aktion, da han ikke havde helt styr over det, men de 2 svenske piger som stod for aktiviten var søde til at hjælpe ham.

Så skal der skydes ænder.

Vi slapper af på hotellets terrasse og nyder det pragtfulde vejr.

Så skulle poolen prøves af . Rigtig dejlig pool, hvor især børnepoolen var perfekt til Victor, da han kunne bunde over det hele. Masser af plads til ungerne at boltre sig på og da de først kom under var det ikke så koldt selv om deres mor var af en anden mening .
Natascha og Michelle hygger sig i poolen.

Eftermiddagen stod på afslapning på stranden. Igen: Super lækker strand, som var perfekt til ungerne. Selv om vi var afsted i lavsæsonen, var stranden temmelig godt besøgt.

Jens, Kjeld og ungerne igang med at bygge sandslot.

Mandag d. 6. oktober

Dejligt, dejligt vejr  - så igen en dag, hvor vi lagde ud med at slappe af på stranden. Vi lejede en vandcykel med rutschebane, som selvfølgelig var et hit hos ungerne.

Udsigten fra vandet ind mod stranden.

Først afslapning på stranden om formiddagen og derefter afslapning ved poolen om eftermiddagen. Dagen indbød ikke til andet end at vi skulle dase og lave absolut ingenting .
De 3 store hygger sig med slush-ice som de kunne hente i massevis.

Lille Victor får sig en lur.

Tirsdag d. 7. oktober

Lis og Kjelds bryllupsdag . Niels og Jens havde aftalt med restauranten at de gjorde en morgenbakke klar, så vi kunne servere morgenmad på sengen for "de gamle". Den faldt i rigtig god jord hos især Lis og de kunne nyde en stille morgenmad på balkonen, mens vi andre traskede ned til restauranten.
Lis ville gerne til  marked i den gamle bydel i Alcudia og vi valgte alle at tage med. Vi valgte at gå men kom ud på en større omvej, da nogle af os - heriblandt mig, Bettina - ikke fik vendt kortet rigtigt, så det tog os ca. 1,5 time at nå frem . Ja det kan vel ske for os alle.............
Den gamle bydel var rigtig hyggelig med smalle gader og der var enormt mange boder med alt lige fra tøj til mad.

Alle 4 unger fik en lertøjsfløjte af Lis og Kjeld. "TAK" for det bedstefar..!!!

Storfamilien til bords. Lis og Kjeld gav frokost på en restaurant i de hyggelige gader.

Så går turen tilbage til hotellet. Michelle, Jens og Victor tager en hurtig pause uden for bymuren inden den "lange" tur hjem.

Lene er ikke den store fan af at gå langt, så hende og Niels var hurtige, da der kom en hestevogn forbi. Til ungernes store begejstring fik de lov til at køre med.

Vi andre tog den på gåben og turen hjem var betydelig kortere end vores morgenvandring. Når man kender den rigtige retning så er det jo heller ikke så svært..... Vi fik dog lige brug for en lille pause undervejs...

Om aftenen havde vi, Niels og Lene inviteret Lis & Kjeld på middag og havde fået anbefalet en kinesisk restaurant i receptionen på hotellet.
Restauranten lå ca. en halv times gang fra hotellet og vi kunne gå langs med stranden stort set hele vejen, så det var en hyggelig gåtur med kun lidt protest fra ungerne. Maden var rigtig god og vi havde en hyggelig aften.
Familien samlet på kina-restaurant.

Onsdag d. 8. oktober

Onsdag formiddag valgte vi at gå en tur ned til lystbådehavnen i Alcudia. Vejret var skønt og lystbådehavnen viste sig at være pænt stor med den ene mere prangende båd end den anden.

Udsigt over stranden fra gangbroen.

Café ved lystbådehavnen.

Én af rigtig mange luxusbåde.

Torsdag d. 9. oktober

Torsdag stod vi op til småregn og valgte derfor at tage bussen til Palma. Samme geniale idé havde rigtig mange andre turister også fået, så køen ved busstoppestedet var temmelig lang, men med kom vi da og køreturen varede ca. 1 times tid.
Vi ankom til Palma i regnvejr og søgte hen på den nærmeste McDonalds - mest for ungernes skyld, men vi kom da i tørvejr og fik en hurtig frokost. Niels og Lene ville gerne se byen på egen hånd og vi andre valgte at gå til den gamle bydel. Vejret blev bedre og det var faktisk rigtig hyggeligt i de smalle gader med butikker for enhver smag . Der var rigtig mange mennesker i byen, men vi hyggede os og havde ingen planer om sightseeing, men vi kom da forbi den flotte katedral. Enormt og imponerende byningsværk.

Vi er bare SÅ klar!

Katedralen i Palma

Udsigt til lystbådehavnen i Palma.

Natascha og nogle af de lokale "gadekunstnere".

Fredag d. 9. oktober

Vores sidste dag i Alcudia stod på ren afslapning igen, igen. Strålende og skønt vejr . Der lå et Pizzaria ifm vores hotel og pga vores all-inclusive-pakke kunne vi spise enten frokost eller middag én gang gratis i løbet af vores ophold. Vi var lidt sent ude med at få bestilt bord, så det blev til frokost denne fredag.
Super lækkert mad ! Alle - også ungerne - fik forret, hovedret og dessert. Det var noget af en frokost og vi nærmest rullede derfra igen. Godt vi ikke havde så langt hjem og kunne smide os ved poolen .
Frokost på pizzaria.

Samme eftermiddag fik Natascha lavet "Mallorca-fletninger" . Der kom en neger-kone med sin lille søn stort set hver dag. Det gjorde dog ONDT at få dem lavet, da hun tog rigtig godt fat i alle de små hår og jeg måtte holde Nataschas hånd som trøst det meste af tiden. Ja nogen gange må man lide for skønheden . Natascha havde vist ikke regnet med at det gjorde ondt, men flot blev det og hun var glad for den nye frisure.
Puhhh det var hårdt.

Så flot blev det :o)

Lørdag d. 11. oktober

Hjemrejsedag . En uges ferie var allerede slut og det havde været alletiders oplevelse. Hotellet var fint med rigtig god service og det lå perfekt i forhold til stranden. God pool og god mad. Det skal dog siges, at selv om maden var god på hotellet, så syntes vi at 1 uges ophold med all-inclusive var nok. Så havde man ligesom smagt deres udvalg. Mallorca er bestemt ikke uinteressant for os at besøge igen . Tak, Lis og Kjeld, for en dejlig ferietur.
Vi venter på bussen til lufthavnen.

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk

Fed hjemmeside

...
20.01 | 10:41

Dejlig beretning fra jeres ferie, den har givet os lyst til at besøge Annecy på vejen til Provence i år.

15.03 | 19:26

En dejlig tur og en dejlig rejseberetning. Det må være herligt med så stor en familie, der lader til at trives og være glade for hinanden.